Atacul "iubitorilor de moralitate publica" stropite din Suceava impotriva "pornografiei stradale": "Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu"
23 iulie 2014 - Monitorul de Suceava
de Cosmin ROMEGA
Afisele publicitare in care Jojo apare in costum de baie au fost cu vopsea de un grup de suceveni "iubitori de moralitate publica". Acestia nu sunt insa la prima actiune de acest gen.
Indignati de imaginile afisate recent pe panourile publicitare din Suceava, un "Grup de cetateni iubitori de moralitate publica" au decis sa riposteze.
Asa se face ca, peste noapte, toate posterele in care actrita Catalina Grama, cunoscuta si sub numele Jojo, apare in costum de baie au fost stropite cu vopsea, scrie presa locala.
FOTO: Monitorul de Suceava. Mai mult, grupul a depus si o petitie la Primaria Suceava, prin care cer ca respectivele afise cu "caracter obscen" sa fie date jos cat mai repede.
"Nu vrem sa fim consumatori de pornografie stradala. Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu", se arata in documentul respectiv.
Reclamele cu Jojo in slip si sutien, distruse pentru ca ar fi PORNOGRAFIE STRADALA si au CARACTER OBSCEN - Monitorul de Suceava - Monitorul TV - Video
Cu toate acestea, viceprimarul Ovidiu Doroftei, cel care raspunde de activitatea de urbanism la nivelul municipiului Suceava, spune ca masurile pe care le poate lua sunt limitate.
"Avem cunostinta despre aceste situatii, dreptul la petitie este unul garantat constitutional, iar la primarie sunt inregistrate o serie de petitii din partea unui grup de cetateni care isi manifesta ingrijorarea si dezaprobarea vizavi de aceste forme de publicitate pe care le considera nepotrivite. Dar actiunile indreptate contra proprietatii private, precum stropitul cu vopsea, nu sunt in conformitate cu legea", a explicat acesta.
"Vizavi de orice mijloace si mesaje publicitare exista pareri pro si contra. Atat timp cat legiuitorul reglementeaza intr-un fel, este imposibil sa iei anumite masuri care te-ar face culpabil de abuz in serviciu. Autoritatea locala poate lua anumite masuri, dar in limitele legii", a adaugat el.
Pe de alta parte, reprezentantii firmelor de publicitate stradala spun ca "actul de vandalism" le aduce deopotriva prejudicii financiare si de imagine: "Pagubele produse sunt considerabile, pornind de la pretul de productie al afiselor, cel de afisare, intretinere a panourilor, pana la nemultumiri ale clientilor si pierderea increderii acestora, incat, in unele cazuri, se poate ajunge si la anularea contractelor", a explicat Adrian Bendescu.
Reclame care "terorizeaza vizualizarea copiilor"
Nu este insa prima data cand "Grupul de cetateni iubitori de moralitate publica" actioneaza. In 2012, aceleasi persoane au depus o petitie in care se aratau lezati de o serie de afise publicitare in care Gina Pistol aparea in costum de baie.
"Reclama cu Gina Pistol, dezbracata in proportie de 90% si intr-o pozitie nerusinata, ne revolta foarte tare. Acestea intra la categoria reclame cu continut obscen", scriau acestia la momentul respectiv.
"Noi, cetatenii iubitori de moralitate publica, va promitem razboi deschis la asemenea apucaturi nebune, deoarece ne iubim copiii, sotiile si familiile noastre, identitatea umana si moralitatea publica", se mai preciza in document.
In plus, in urma cu mai multi ani, patru organizatii crestine din Suceava au facut reclamatii impotriva afiselor publicitare ale magazinului Dedeman. Contestatarii au aratat atunci ca mesajul reclamei - "Si sotia ta are fantezii cu un instalator... Vino la Dedeman sa i le implinesti" - este ofensator si indecent.
Pe de alta parte, in urma cu doi ani, intr-una dintre cele mai mari intersectii din Suceava a fost montat un panou publicitar "in scop religios". O suceveanca, patroana unui centru de colectare a fierului vechi, a platit atunci aproape 10.000 de euro pentru ca pe panoul respectiv sa ruleze cele zece porunci si versete din Biblie.
Reclamele cu Jojo in slip si sutien, distruse pentru ca ar fi "pornografie stradala"
de Cosmin ROMEGA
Panourile publicitare in care cunoscuta cantareata și actrita Jojo (Alexandra Catalina Grama) face reclama la doua piese de vestimentatie populare mai ales in perioada verii, cand se merge des la plaja - slip si sutien, au devenit tinta unei campanii distructive a unor suceveni mai pudibonzi.
Nemultumiti de faptul ca vedeta filmelor "Poker", "Nasa" ori "S-a furat mireasa", dar si a emisiunilor de divertisment TV "Divertis" si "Serviciul Roman de Comedie" apare prea "golasa" in reclama, un grup de suceveni, care s-a remarcat si in trecut prin actiuni similare, a distrus respectivele mesaje publicitare din oras, aruncand cu vopsea peste ele.
Panouri publicitare in care Jojo face reclama la slipii si sutienele produse de o firma de confectii [TeX], ale carei produse se vand in cadrul unui hipermarket sucevean, au fost acoperite cu vopsea, dintr-un capat in altul al Sucevei. De la panoul publicitar din sensul giratoriu de la fostul Galleria Mall, la cel din zona Torino, de la iesirea din Suceava inspre Salcea, de la cel din zona statiei Banca pana la cel din intersectia Marasesti, aproape toate panourile care o arata pe Jojo in costum de baie au fost "cenzurate" cu galeti de vopsea aruncate peste ele.
"Avem cunostinta despre aceste situatii, dreptul la petitie este unul garantat constitutional, iar la primarie sunt inregistrate o serie de petitii din partea unui grup de cetateni care isi manifesta ingrijorarea si dezaprobarea vizavi de aceste forme de publicitate pe care le considera nepotrivite. Dar actiunile indreptate contra proprietatii private, precum stropitul cu vopsea, nu sunt in conformitate cu legea", a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei, care raspunde de activitatea de urbanism la nivelul municipiului Suceava.
In petitia transmisa de cei care s-au aratat indignati de reclama cu Jojo se spune: "Nu vrem sa fim consumatori de pornografie stradala. Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu. Acum cand Carrefour a umplut Suceava si Romania cu mesaje pornografice care ne afecteaza foarte mult, va rugam sa luptati pentru protectia noastra vizuala".
In opinia autorilor respectivei petitii, care in reclamatii anterioare s-au autointitulat "Grupul de cetateni iubitori de moralitate publica", reclama de pe panourile "atacate" cu vopsea are un "caracter obscen", drept pentru care au solicitat ca proprietarii acestora sa fie obligati sa le dea jos.
Pe de alta parte, autoritatile locale spun ca nu exista temei legal ca reclama respectiva sa fie interzisa la afisare.
"Vizavi de orice mijloace si mesaje publicitare exista pareri pro si contra. Atat timp cat legiuitorul reglementeaza intr-un fel, este imposibil sa iei anumite masuri care te-ar face culpabil de abuz in serviciu. Autoritatea locala poate lua anumite masuri, dar in limitele legii", a precizat Ovidiu Doroftei.
De cealalta parte, reprezentantii firmelor de publicitate stradala considera ceea ce s-a petrecut la Suceava un act de vandalism, care le aduce prejudicii nu doar financiare, ci si de imagine.
"Pagubele produse sunt considerabile, pornind de la pretul de productie al afiselor, cel de afisare, intretinere a panourilor, pana la nemultumiri ale clientilor si pierderea increderii acestora, incat, in unele cazuri, se poate ajunge si la anularea contractelor", a explicat Adrian Bendescu, reprezentantul unei firme de publicitate stradala.
In 2012, reclamele cu vedeta Playboy Gina Pistol, tot la piese vestimentare de la aceeasi firma de textile [TeX], au starnit indignarea aceluiasi "grup de cetateni iubitori de moralitate publica", dar atunci actiunile de distrugere a afiselor publicitare s-au limitat la doar cateva zone marginase ale municipiului.
Transcrierea petitiei iubitorilor de moralitate publica
MESAJ SOS !!! Dragi parinti, suntem copiii vostri, inocenti si minori care NU vrem sa fim consumatori de pornografie stradala. Dorim sa ne bucuram de inocenta copilariei noastre, drept dat de Dumnezeu. Acum cand Carrefour a umplut Suceava si Romania cu reclame stradale, pornografice care ne afecteaza f.mult va rugam sa luptati ACUM pt protectia noastra vizuala, facand reclamatie la toate Institutiile Statului Roman pt a obliga Carrefour sa dea jos aceste reclame care ne afecteaza f.mult.(Reclame cu pricina sunt in Burdujeni in fata magazinului Torino, statie Banca, b-dul G.Enescu si in Obcine)
STOP Pornografiei, nerusinarii si obscenitatii !!!
Copiii nostri NU trebuie sa fie consumatori de pornografie stradala si interioara. Au dreptul dat de Dumnezeu sa se bucure de inocenta copilariei lor si de protectie vizuala. Noi oamenii maturi nr.1 trebuie sa ne gandim la generatia de maine care trebuie sa creasca in spiritul valorilor moralei crestine si a bunului simt. Trezirea adultilor la bun simt si respect fata de generatia de maine !!!
Legea Audiovizualului nr. 504/2002. Art. 29, alin. 1, lit. (a) ("Publicitatea, inclusiv publicitatea autopromotionala, si teleshopingul trebuie sa respecte urmatoarele conditii: a) sa nu afecteze dezvoltarea fizica, psihica sau morala a minorilor;") si articolul 33. alin. 1 ("Publicitatea nu trebuie sa provoace nicio dauna morala, fizica, vizuala sau intelectuala minorilor.)
Legea 196/2003 - legea anti pornografie [ LEGE nr. 196 din 13 mai 2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei] Art. 1 Prin prezenta lege se institute masuri de prevenire si combatere a pornografiei, in scopul protejarii demnitatii persoanei, a pudorii si a moralitatii publice. Art. 2 (1) in sensul prezentei legi, prin pornografie se intelege actele cu caracter obscen, precum si materialele care reproduc sau difuzeaza asemenea acte. (2) Prin acte cu caracter obscen se intelege gesturi sau comportamente sexuale explicite, savarsite individual sau in grup, imagini, sunete ori cuvinte care prin semnificatia lor aduc ofensa la pudoare, precum si orice alte forme de manifestare indecenta privind viata sexuala, daca se savarsesc in public. (3)Prin material cu caracter obscen se intelege obiecte, gravuri, fotografii, holograme, desene, scrieri, imprimate, embleme, publicatii, filme, inregistrari video si audio, spoturi publicitare, programe si aplicatii informative, piese muzicale, precum si orice alte forme de exprimare care prezinta explicit sau sugereaza o activitate sexuala.(http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/pornografie/legea-1962003-privind-combaterea-pornografiei-republicata.html)
"...Pornografie inseamna orice imagine care eschibeaza partile intime ale trupului uman in scopul de a produce o excitatie sexuala. Orice imagine este pornografie si ce vedeti in cotidiene tot pornografie se numeste si tot ce vedeti pe afise tot pornografie se numeste, conform etimologiei pornografie, "porni" in greaca inseamnadesfranata, prostituata. Tot ce inseamna ati vinde o imagine inseamna pornografie..." - Virgiliu Gheorghe
Pornografie este un termen care desemneaza o lucrare precum o scriere, un desen, o fotografie (imagine, poza, tablou, pictura),o gravura, un film, o inregistrare video sau audio care prezinta scene explicite destinate a fi comunicate publicului cu scopul excitarii si satisfacerii sexuale a publicului.
Pornografie din limba greaca pornografos (πορνογράφος), adica a scrie despre prostituate (prostitutie). Etimologic pórnê (πόρνη) inseamna prostituata si gráfô (γράφω) inseamna a picta, a grava, a scrie, a descrie. Cuvantul grec pórnê (πόρνη) provine la randul sau dintr-un cuvant Indo-European cu intelesul a vinde, facand referire directa la faptul ca prostituatele pun in vanzare trupul lor.
Din DEX (Dictionarul EXplicativ al limbii romane) aflam, ca si mai sus, ce este PORNOGRAFIA: - Scriere, desen, fotografie sau gravura obscena. Atitudine, fapta, vorba obscena. - Interpretare obscena (indecenta, nerusinata) si imorala a problemelor legate de sex [relatiile sexuale, relatiile intime, relatiile conjugale]. [Pornografia include masturbarea si perversiunile sexuale: sex oral, sex anal, etc.] Lucrare pretins artistica (scriere, desen, pictura, fotografie etc.), care prezinta scene obscene destinate a fi comunicate publicului. - PORNOGRAFIE din greaca pornos "desfranat" [fara infranare - neinfranat, curvar, necumpatat in purtare, dat la placeri, imoral, depravat, corupt, stricat] + graphe "descriere" - Pornografia este reprezentarea obscena (nerusinata, necuviincioasa, indecenta) a sexualitatii umane, cu tendinta de a corupe indivizii si avand efecte daunatoare asupra moralitatii in societate. - In pornografie esentiala este OBSCENITATEA, iar anumite parti ale comunitatii, indeosebi femeile si copiii, sunt puse intr-o lumina degradanta si umilitoare. Pornografia este deci: scriere, desen, gravura, fotografie, film, muzica, etc. in care sunt folosite cuvinte, atitudini, procedee cu caracter obscen, indecente. - PORNOGRAFIA este ceea ce depaseste in mod flagrant limitele bunei-cuviinte, ale moralei, deci PORNOGRAFIA reprezinta tot ce este OBSCEN, adica NERUSINAT, INDECENT, NECUVIINCIOS, FARA PUDOARE, IMORAL, DECOLTAT, DEOCHEAT, imbalat, picant, PROVOCATOR, NEINFRANAT, CURVAR, DEPRAVAT, CORUPT, STRICAT, piperat, porcesc, SPURCAT [MURDAR, RESPINGATOR, SCARBOS], PERVERTIT (A PERVERTI, PERVERTESC: A face sa se schimbe sau a se schimba in rau, care s-a schimbat in rau (din punct de vedere moral); corupt; a (se) deprava, a (se) strica. A (se) schimba (prin denaturare) functia normala a unui organ. A strica, a vicia functia normala a unui organ, denaturand-o. A denatura cu totul. [DENATURARE: a altera natura, a stramba, a sminti, a schimba natura, a schimba ce este natural, a lipsi de sentimentele naturale, a schimba functia normala a unui organ; Denaturez (de- si natura; din franceza dénaturer). Schimb constitutiunea naturala a unui lucru (schimb, functionarea naturala a unui organ al corpului, functionarea naturala a trupului, organismului, corpului.)] Din latina "pervertere", adica a strica. Pervertesc din latina pervértere, -versum, a perverti, a rasturna, din latina vértere - a invarti, con-vertesc, in-vartesc. Corup, stric, depravez: cartile si ziarele rele pervertesc tinerimea. Denaturez, sucesc: a perverti un text [cuvinte, vorbe, fapte, desene, poza, filme, etc.]), PERVERS (care manifesta o deviere de la normal a instinctelor, a judecatii, a ideilor, descompus din punct de vedere moral; inclinat spre fapte rele), PERVERSIUNE (schimbare din bine in rau; Medical: tulburare; Perversiunea este actiunea de a perverti: perversiunea obiceiurilor. Medical: Alterarea unei functiuni normale.), PERVERSITATE SEXUALA (anormal din punct de vedere sexual), PERVERSIUNE SEXUALA (act nefiresc legat de viata sexuala; deviere pana la patologic a unor tendinte sau instincte datorita unor tulburari mentale, tulburari, psihice), trivial, VULGAR deci PORNOGRAFIC, PORNOGRAFIE.
Extras din DEX pentru cuvintele [purtarea] obscen[a], pornografic[a](adica necuviincios, indecent,nerusinat, de curvie, prostitutie):
PORNOGRAFIE s. imoralitate, impudoare, indecenta, necuviinta, nerusinare, obscenitate, scabrozitate, trivialitate, vulgaritate, (livr.) impudicitate, licenta, licentiozitate, (inv. si pop.) mascara, mascara, mascariciune, mascarie, scirnavie. (Un act de ~.)
pornografie 1 Ceea ce are caracter obscen Si: obscenitate, impudoare, indecenta, trivialitate, (inv) mascariciune. 2 Ceea ce depaseste flagrant limitele bunei-cuviinte, a moralei Si: obscenitate, impudoare, indecenta, trivialitate, (inv) mascariciune. 3 Scriere, fotografie, desen etc. cu caracter obscen. 4 Vorba, fapta, atitudine etc. obscena.
PORNO- „obscen, trivial, prostitutie”. gr. [din greaca]porne „prostituata” > fr. porno-, it. id., engl. id., germ. id. > rom. porno-. □ ~grafie (v. -grafie), s. f., scriere, desen sau fotografie cu continut obscen, licentios.
PORNOGRAFIE (< fr. {i}; {s} gr. pornos „desfranat” +graphe „descriere” [imagine, vedere, a vedea cu ochii]) s. f. Reprezentare obscena a sexualitatii umane, cu tendinta de a corupe indivizii si avand efecte daunatoare asupra moralitatii in societate. (...) in p. esentiala este obscenitatea, iar anumite parti ale comunitatii, indeosebi femeile si copiii, sunt puse intr-o lumina degradanta si umilitoare. Scriere, desen, fotografie, film [ochii fac poze, fotografii la ce vad (ca o camera foto, video), apoi pozele, imaginile de la ochi ajung in creier si acolo se produc hormoni pentru a pregati trupul barbatului sau femeii sa faca copii daca pozele, imaginile sunt cu fete, femei, respectiv baieti, barbati carora li se vad anumite forme ce trebuie vazute ca sa se produca acei hormoni spre a pregati trupul sa faca copii (mai multe detalii despre cum actioneaza pornografia, lipsa bunei-cuviinte, indecenta asupra fiziologiei fetei, femeii si baiatului, barbatului pentru ca intra in actiune subconstienul inaintea constientului si se produc hormoni, etc. in cartea: Pornografia maladia secolului XXI din acest articol document) - o secunda dintr-un film, video contine intre 24 si 30 poze] etc. in care sunt folosite cuvinte, atitudini [aici intra si infatisarea exterioara necuviincioasa, indecenta], procedee cu caracter obscen, indecente.Atitudine, fapta, vorba obscena. Ceea ce depaseste in mod flagrant limitele bunei-cuviinte, ale moralei
CURVIE, curvii, s. f. (Inv. si pop.) Viata desfranata, desfrau, prostitutie; (pop.) curvasarie. – Curva + suf. -ie.
curvie sf [At: COD. VOR. 31/12 / Pl: ~ii / E: curva + -ie] (Pop) 1 Raport sexual intre doua persoane necasatorite [necasatorite cu Sfanta Taina a Cununiei in Biserica Ortodoxa] Si: curvareala, curvasarie, curvisag, curvusag (1). 2 (Prc) Concubinaj. 3 Adulter [preacurvie, preadesfranare]. 4 Prostitutie. 5 Trai in desfrau.
curvie f. (d. curva). Triv. Fapta curveasca. – Si curvasarie.
CURVIE s. v. prostitutie.
curvie, curvii, s.f. – (pop.) Adulter, desfrau. – Din curva „prostituata” (< sl. kurǔva) + suf. -ie (Scriban, DEX, MDA).
CURVA, curve, s. f. 1. (Pop.) Femeie care duce o viata desfranata. Prostituata. 2. Fig. Om ipocrit, josnic; cutra. – Din v. sl. kurŭva.
curva [At: COD. VOR. 121/14 / E: vsl куръва] (Pop) 1-2 sf, a (In morala crestina) (Femeie) care intretine relatii sexuale in afara unei casatorii oficiate de biserica [prin Sfanta Taina a Cununiei] Si: curvareata (3-4) Cf curvar (1-2). 3-4 sf, a Prostituata. 5-6 sf, a Adultera [preacurvie, preadesfranare cand femei are relatii sexuale cu alt barbat decat barbatul ei legiuit prin Sfanta Taina a Cununiei - Sfanta Taina a Cununiei [Casatoria Crestina, in una Dreapta Credinta, OrtoDoxa] se face o data in viata si in vesnicie, altfel se traieste in preacurvie, si preacurvarii nu ajung in imparatia lui Dumnezeu Domnului nostru Iisus Hristos in Una Sfanta Treime!]. 7-8 sf, a Curtezana (2). 9 sf Termen injurios (adresat si barbatilor). 10 sf (Fig) Om cu doua fete [om care slujeste la doi domni si lui Dumnezeu Domnul Iisus Hristos in Una Sfanta Treime si lui mamona (demonul iubirii de de arginti, de bani, materialismul - aici intr si infatisarea exterioara necuviincioasa, indecenta, nerusinata], etc. - iubirea de bani radacina tuturor relelor] Si: cutra. 11-12 sf, a (Pan; d. barbati) Homosexual. 13 sf (In morala taraneasca) Femeie care destrama o familie prin intretinerea de relatii sexule cu barbatul casatorit, prin intrigi, seducere [infatisarea exterioara necuviincioasa duce la curvie mentala la baieti, barbati ce inseamna relatii sexuale fizice in fata lui Dumnezeu Domnului nostru Iisus Hristos in Una Sfanta Treime cum Insusi ne spune in Evanghelie la Matei 5:27-28] etc. 14 sf (Reg; ics) ~va-n-targ (...) 16-17 sf, a (Pex; d. obiecte de genul feminin) Ticaloasa. (...)
curva f. femeie necinstita. [Slav. KURIVA].
curva f., pl. e (vsl. kurŭva; bg. rus. rut. ngr. kúrva). Triv. Femeĭe depravata, maĭ ales care se oferă barbatilor pe bani (prostituata, cocota). V. celednica.
CURVA s. v. prostituata.
curva (curve), s. f. – 1. Prostituata, tirfa. – 2. (...) cf.ngr. ϰούρβα, bg., sb., rus., alb., mag.kurva. – Der. curvar, adj. (libertin [libertinajul, concubinajul, casatoria de proba, cei care traiesc fara Sfanta Taina a Cununiei], afemeiat, desfrinat); curvoi (var. curvas, curvaros, curvaret, curvarnic), adj. (libertin), forma inv.; curvistina (var. curvulice, curvuleasa), s. f. (prostituata); curvesc, adj. (de curva); curveste, adv. (ca prostituatele); curvisag (var. curvusag), s. n.; curvime, s. f. (curvie); curvari, vb. (a duce o viata destrabalata); curvaresc, adj. (de curva); curvărit (var. curvarie), s. f. (curvie); curvarasie, s. f. (curvie), rezultat din incrucisarea cu carvarasa; curvarasi, vb. (a duce o viata destrabalata); curvi, vb. (a duce o viata destrabalata; in vechiul drept canonic [in Pidalion, Carma Bisericii Ortodoxe - Cartea Canoanelor, Sfintele Canoane - Legile Dumnezeiesti],a fornica); curvie, s. f. (viata destrabalata; prostitutie; impreunare trupeasca [dar si curvia sau preacurvia mentala (relatiile sexuale mentale) este tot preacurvie (adulter) fizica cum ne spune Hristos la Matei 5:27-28]; in general, pacat [mental si] trupesc, adulter, incest).
PROSTITUTIE s. f. Act prin care o persoana consimte sa intretina, in mod obisnuit, raporturi sexuale cu un numar nedeterminat de parteneripentru bani sau anumite avantaje. Casa de prostitutie [ce vedem si pe domeniul public, pe strada, etc. si in majoritatea bisericilor asa zise "ortodoxe" in care lasa sa intre in acestea fete, femei necuviinciose, indecente, fara rusine, fara frica de Dumnezeu Domnul nostru Iisus Hristos, Creatorul si Mantuitorul (Mantuitor daca facem in fapte - la fapte intra si infatisarea exterioara - ce ne-a spus, poruncit in Sfanta Scriptura, Sfanta Evanghelie si in Sfanta Traditie prin Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti) in Una Sfanta Treime ca smintesc pe baieti, barbati si in biserica (nu numai pe domeniul public, pe strada, etc.) la curvia mentala astfel marele pacat al acestor fete, femei de sminteala in curvie mentala se agraveaza si mai mult, decat era facut pe domeniul public, pe strada, etc.!] = bordel. Viata dusa de o prostituata. Fig. Injosire, degradare. – Din fr. prostitution.
PROSTITUTIE s. f. Fapta (infractionala) comisa de femeia care practica relatii sexuale cu diverse persoane pentru a-si procura mijloacele de existenta [si cand o fata, femeie necuviincioasa (indecenta, nerusinata) sminteste pe baieti, barbati (la curviea mentala - relatii sexuale in minte) prin infatisarea exterioara necuviincioasa ca sa fie angajata sau sa obtina diverse avantaje prin necuviinta ei, este tot prostitutie]. Casa de prostitutie = bordel. Viata dusa de o prostituata. Fig. Injosire, degradare. – Din fr. prostitution.
PROSTITUTIE s. f. 1. ocupatie a femeii care intretine relatii sexuale contra unei plati sau a unor avantaje materiale [si cand fata, femeiea necuviincioasa prin infatisarea exterioara profita (sminteste la curvie mentala) de baietii, barbatii care o angajeaza ca sa aibe apoi un "servici" se numeste tot prostitutie]; (p. ext.) stare in care membrii societatii duc o viata sexuala instabila, schimbandu-si partenerii. casa de ~ = bordel. 2. (fig.) injosire, folosire degradantă a calitatilor, a talentului [talantului, talantilor dati de Dumnezeu Domnul nostru Iisus Hristos in Una Sfanta Treime]. (< fr. prostitution, lat. prostitutio)
PROSTITUTIE s. (pop.) curvasarie, curvie (...)
PROSTITUTIE (< fr.) s. f. 1. Act prin care o persoana consimte, in mod obișnuit, sa intretina raporturi sexuale cu un numar nedeterminat de parteneri [prin infatisarea exterioara necuviincioasa, indecenta fata, femeie sau baiatul, barbatul care sminteste pe celalalt om la relatii sexuale mentale, curvie mentala inseamna tot relatii sexuale fizice in fata lui Dumnezeu Domnului nostru Iisus Hristos, cum Insusi Hristos ne spune la Matei 5:27-28 ], in scopul procurarii mijloacelor de existenta; fapta comisa de persoana care procedeaza in acest mod; ocupatia persoanei care se prostitueaza. Fig. Faptul de a-și vinde cinstea, de a face concesii de orice fel pentru bani sau alte interese [angajare, sa aibe servici, etc.]. (...)
PROSTITUATA, prostituate, s. f. Femeie care practica prostitutia; tarfă. [Pr.: -tu-a-] – Din fr. prostituée.
PROSTITUATA s. f. femeie care practică prostitutia; femeie de strada [adica necuviincioasa, indecenta care se culca cu ea in minte toti baietii, barbatii care o vad cu infatisarea exterioara necuviincioasa, indecenta, indecenta, nepotrivita pentru o fata, femeie crestina!]. (< fr. prostituée)
prostituata f. femeie neonesta[necinstita, murdara, necurata - DEX: NECINSTI, necinstesc, vb. IV. Tranz. si refl.A (se) acoperi de rusine; a (se) dezonora, a (se) compromite].
Opusul infatisarii exterioare si comportarii obscene, pornografice, indecente, necuviincioase (lipsa bunei cuviinte) este pudoarea [rusinea, sfiala], deci infatisarea exterioara si comportarea cuviincioasa, de buna-cuviinta (cuviinta inseamna si drept, dreptate, sfintitor, desavarsitor) in ganduri, cuvinte, fapte [la fapte intra si infatisarea exterioara]:
PUDOARE, pudori, s. f. Sentiment de sfiala, de jena, de decenta manifestat in comportarea cuiva; pudicitate; p. ext. curatenie morala. (Jur.) Castitate, virginitate. Atentat la pudoare = infractiune care consta in incercarea de a viola o femeie. – Din lat. pudor, -oris, fr. pudeur.
pudoare f. 1. rusine onesta cauzata de teama raului moral [imoralitatii, necuviintei, nedreptatii]; 2. un fel de discretiune, rezerva sau modestie, ce opreste de a auzi, a spune, ori a face unele lucruri. *pudoare f., pl. ori (lat. pudor). Rusine, sentimentu care te face sa evita faptele necuviincioase ori ordinare.
PUDOARE s. 1. decenta, jena, maniera, rusine, sfiala, buna-cuviinta, (rar) pudicitate, (latinism rar) pudicitie. (Nu are nici un pic de ~.) 2. candoare, castitate, feciorie, inocenta, neprihanire, nevinovatie, pudicitate, virginitate, (inv.) smerenie, vergurie, (fig.) curatenie, imaculare, neintinare, puritate, (inv. fig.) curatie. (~ zambetului ei.)
CUVIINTA, cuviinte, s. f. Regula de buna conduita, atitudine sau purtare cuviincioasa; politete, decenta. Loc. adv. Dupa cuviinta = asa cum trebuie [sa traim drept crestineste, in Dreapta Credinta, OrtoDoxa]. Expr. A gasi (sau a crede, a socoti) de cuviinta = a gasi, a crede etc. ca e bine, potrivit. Cele de cuviinta = cele trebuincioase, cele ce se cuvin [pentru a trai in Dreapta Credinta, OrtoDoxa]. [Pr.: -vi-in-] – Lat. convenientia.
cuviinta sf [At: TETRAEV. (1574) 239 / V: (înv) ~venin~ / Pl: ~te / E: ml convenientio cf cuviincios, convenienta] (Inv) 1 Ceea ce i se cuvine cuiva Si: (ivr) cuvenire (1). 2 Ceea ce ii revine de drept cuiva Si: cuvenire (2). 3 Purtare buna, cuviincioasa, politicoasa. 4-5 (Ila, ilav) Cu (sau de, rar in) ~ (Care este) cum se cuvine (4). 6-7 (Inv; ila; ilav) Fara (sau peste) ~ (Care este) nepotrivit. 8 (Ie) A fi de ~ta cuiva A se cere (ceva) de la cineva. 9 (Ila) De ~ Necesar [pentru mantuire, pentru a putea intra in Imparatia lui Dumnezeu Domnului nostru Iisus Hristos in Una Sfanta Treime, Unul Sfant Dumnezeul Cel Viu si Cel Adevarat.]. 10 (Ils) Cele de ~ Cele necesare. 11 (Ial) Ceea ce este conform cu... 12 (Ilav) Dupa ~ta... Conform cu... 13 Privinta. 14 Vredncie. 15 Motivatie. 16 Maretie. 17 (Slm) Asemanare [in sfintenie, desavarsire cu Dumnezeu Domnul nostru Iisus Hristos in Una Sfanta Treime]. 18 (Frm) Convenienta. 19 Ceea ce trebuie.
cuviinta f., pl. e (d. a se cuveni). Decenta, fapta cuviincioasa. A gasi de cuviinta, a considera vrednic de a fi facut, a crede ca asa e bine.
cuviinta f. 1. ceea ce se cuvine a face; 2. dreptate, echitate: a gasit de cuviinta. [Lat. CONVENIENTIA].
BUNA-CUVIINTA s. decenta, jena, maniere (pl.), pudoare, rusine, sfiala, (rar) pudicitate, (latinism rar) pudicitie. (Lipsit de ~.)
Ispitirea femeilor si poftirea barbatilor - CULTURA CURVIEI, DESFRANARII, PORNOGRAFIEI (DESFRAULUI, LIBERTINAJULUI, PROMISCUITATII, ADULTERULUI) si CULTURA MORTII (CULTURA NENASTERII DE COPII, CULTURA AVORTULUI sau PRUNCUCIDERII)
Ispite barbatesti
N-as putea asemana mai convingator aceste doua plagi ale degradarii umane, ce aduc infirmitate atat in suflet cat si in trup, decat cu cei doi colti ai sarpelui cel de demult prin care au cazut din rai primii parinti si prin care diavolul, acelasi sarpe ticalos, isi injecteaza veninul curviei in inimile oamenilor, prapadind atatea sufletele. Caci prin acesti doi colti, ai ispitirii femeilor si ai poftirii barbatilor, a facut vrajmasul diavol cele mai mari ravagii in randul oamenilor, poate mai mult ca prin toate celelalte patimi.
Si, pentru a putea avea o imagine cat mai fidela a realitatii, este necesar sa privim ispitirea femeilor si poftirea barbatilor ca doua jumatati de oglinda care, odata unite, sa ne arate chipul hidos al cancerului familiei: curvia sub toate formele ei.
Precum sunt de asemanatori barbatul cu femeia in anumite privinte, si pe cat de diferiti sunt intr-altele, totusi mereu atragandu-se unul cu celalalt si alcatuind omul (barbat si femeie) ["Si a facut Dumnezeu pe om dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie." (Facere [Geneza] 1:27)], tot asa se intampla cu pacatul ispitirii la femei si faradelegea poftirii la barbati: se aseamana izbitor de mult in unele privinte, si totusi sunt foarte diferite intr-altele, dar se atrag mereu si alcatuiesc acelasi venin ucigas de suflete.
Astfel ca, atat ispitirea cat si poftirea sunt o nesimtire a firii amortita de pacat,ce nu se rusineaza la incalcarea barierelor sadite in ea de Dumnezeu, bariere sadite tocmai ca sa preintampine surparea firii umane, sa nu ajunga subjugata de neputinte si fara un scop bine definit.
Nesimtirea ispitirii consta din aceea ca femeia isi aroga dreptul de a atrage barbatul prin cosmetizare si infrumusetare, mai mult decat a lasat Dumnezeu sa fie atras barbatul de femeie in chip firesc. Iar aceasta incalcare a firescului are drept consecinta inrobirea mintii barbatului cu chipul ademenitor al voluptatii. Si cat de des se intampla aceasta, mai ales in randul tinerilor, precum spunea candva inteleptul Solomon despre un tanar ademenit de o femeie imorala:
"Ea il ademeni prin multimea cuvintelor ei si-l smulse prin graiurile ademenitoare ale buzelor sale; El incepu sa mearga dintr-o data dupa ea, ca un bou la junghiere si ca un cerb care se zoreste spre capcana, Pana cand o sageata ii strapunge ficatul; dupa cum o pasare grabeste spre lat si nu-si da seama ca acolo isi sfarseste viata." (Solomon 7: 21-23)
O a doua fata a aceleasi plagi este faptul ca femeia, prin infrumusetarea trupului peste firesc, cade ea insasi in aceasta plasa, devenind iubitoare de sine si cladindu-si un dumnezeu din chipul si trupul cel priveste si-l ingrijeste zilnic in fata oglinzii. Astfel, femeia se istoveste alergand mereu dupa naluca unei frumuseti pe care nu poate sa o atinga material niciodata, si care aduce mai mult frustrare decat multumire, neglijand adevarata ei frumusete: sufletul.
Nesimtirea poftirii, consta din aceea ca barbatul adulterin isi aroga dreptul ca femeia (oricare ar fi ea) sa fie proprietate personala a fanteziilor sale, cu care sa-si satisfaca pofta desfranarii. El perverteste astfel chipul real al femeii, adica chipul si asemanarea cu Dumnezeu ["Si a facut Dumnezeu pe om dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie." (Facere [Geneza] 1:27)], in chipul imaginar si pervers al unei "femei" ce a devenit mijloc si obiect de satisfactie sexuala. Aceasta slutire a gingasiei si delicatetei femeiesti se intampla si din pricina faptului ca barbatul adulterin priveste femeia doar ca pereche, nu insa si ca mama, desi Dumnezeu a lasat ca orice femeie a unui barbat sa fie neaparat si mama. De aceea barbatul adulterin este usor de recunoscutcaci nu iubeste sa aibe copii, ba chiar dispretuieste lucrul acesta, chiar casatorit fiind, indemnand si constrangand femeia sa faca avort sau sa se fereasca de a zamisli copii prin toate mijloacele contraceptive posibile. Si de aici, cel mai adesea, barbatul adulterinajunge si criminal al propriilor sai copii.
O alta asemanare a femeii care ispiteste si a barbatului care pofteste, este ca si unul si celalalt isi ascund slutenia propriei boli. Daca ii explici femeii robite de patima isptirii, ca poate sa gaseasca si un barbat sanatos sufleteste care sa o iubeasca asa cum a lasat-o Dumnezeu, fara buze rujate, unghii facute si haine provocatoare, iti va spune ca nu se cosmetizeaza neaparat ca sa placa barbatului sau, ci ca sa placa siesi, de parca femeia a fost data pentru ea insasi si nu ca ajutor barbatului.Si de parca omul este comuniune cu sine insusi, si nu cu Dumnezeu si cu aproapele. Insa, de la a cauta sa placa siesi, femeia a ajuns sa nu mai fie devotata rostului de sotie si mama, ci devotata iubirii de sine si roaba a a propriilor placeri.
Deasemenea, daca ii explicibarbatului ca-i uraciune mare sa poftesti la femeia aproapelui, si la orice femeie in afara de cea legiuita [femeia cu care este barbatul casatorit prin Taina Cununiei], iti spune nerusinat ca "ceea ce este frumos si lui Dumnezeu ii place", si ca nu face rau la nimeni prin aceasta, de parca Dumnezeu a facut barbatul pentru mai multe femei, si nu doar pentru una, de parca raul incepe din trup si nu din gand. Un astfel de barbat face parte, precum spunea parintele Arsenie Boca, din turma lui Epicur si nu din turma lui Hristos. Barbatul care se indulceste si se infrupta cu frumusetea straina [femeia cu care nu este casatorit religios, prin Taina Cununiei], este curvar de-a dreptul, cu totul strain de rostul firesc de sot si tata, de aparator si cap al familiei crestine.
Totusi, datorita intelenirii acestor patimi in firea umana, odata cu trecerea timpului s-a ajuns la nebunia cea mare, ca femeia sa creada ca defapt nu-i nimic rau in a cauta sa fie cat mai admirata si dorita, precum s-a ajuns si la nebunia barbatului ca nu ar fi nimic rau in a te indulci cu frumusetea unei femei, atata timp cat nu atentezi fizic si verbal la integritatea ei. Dar daca asezam ispitirea si poftirea sub lupa dragostei dintre barbat si femeie, vom vedea ca nici un barbat ce-si iubeste femeia, nu este dispus sa accepte ca ea sa caute admiratia altor barbati, precum nici o femeie nu este dispusa sa accepte ca barbatul inimii sale sa pofteasca la alta femeie, fie si numai cu un simplu gand. Asadar, daca vedem ca ispitirea femeii loveste in barbat, la fel cum si poftirea barbatului loveste in femeie, atunci de ce spunem ca nu ar fi nici un rau in acestea?
Deasemenea, constiinta fiecaruia arata ca nici o femeie nu ar fi de acord ca alte femei sa-i ispiteasca barbatul iubit, pentru ca acesta sa nu aiba prilej de a pofti, precum nu este de acord nici un barbat, ca femeia lui iubita sa fie obiect al poftirii si desfranarii in gandul altor barbati. Iata cum deci fratilor, insasi dragostea dintre femeie si barbat denunta si palmuieste faradelegea ispitirii si a poftirii,caci acestea doua sunt cele prin care omul tradeaza adesea dragostea celuilalt, lovind si in ceilalti semeni deopotriva.
Din pacate si femeia prin ispitire, cat si barbatul prin poftire, reusesc sa produca aceleasi fisuri in societate, caci femeia, ispitind, devine doar un obiect de placere vizuala sau fizica, slutindu-si chipul de viitoare sotie si mama unica. In schimb, barbatul prin poftire nu mai este barbat al unei singure femei, precum a lasat rostul Dumnezeu, ci se coboara mai jos decat tagma dobitoacelor, facand din inima sa bordel. Asa se face ca femeia prin ispitire si barbatul prin poftire, se fac vinovati de distrugerea familiei, celula de regenerare si mantuire a omenirii, divizand-o si inmultind-o anarhic precum celulele canceroase.
Diferentele celor doua boli sufletesti se vede din aceea ca ispitirea femeilor este o grija exagerata a propriului trup, ce violeaza simtul vazului si al mirosului in mod special, iar poftirea barbatilor este o lipsa de grija a propriilor simturi si ganduri, ce duc la desfrau. Lucrurile stau asa din pricina ca ispitirea femeilor este mai mult la aratare, prin machiaje, bijuterii, parfumuri si haine indecente, iar poftirea barbatilor este din contra: lucratoare mai mult intr-ascuns, adica in inima si in minte, prin fantezii si indulcirile din timpul zilei cu aduceri aminte ale desfranarii sau prin vise in timpul noptii. Toate aceste feluri de a pofti ale barbatului il fac sa se invarta intr-un cerc vicios: cu cat cauta sa-si astampere mai mult pofta desfranarii, cu atat o aprinde mai tare, risipindu-si energia genetica si facandu-si vointa din ce in ce mai slabanoaga, pana la stadiul de obsedat sexual.
Dar ispitirea nu este proprie numai femeii ci si barbatului, precum nici poftirea nu este proprie numai barbatului ci si femeii, caci si femeia poate sa pofteasca dar si barbatul sa ispiteasca. Totusi ispitirea este tipica femeii iar poftirea este tipica barbatului, si tocmai de aceea Biserica invata femeia sa se poarte si sa se imbrace cu buna-cuviinta [decent], iar Mantuitorul se adreseaza si le porunceste in mod special barbatilor:
"Ati auzit ca s-a zis celor de demult: "Sa nu savarsesti adulter". Eu insa va spun voua: Ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si savarsit adulter cu ea in inima lui."
Tot de aceea si Sfintii Parinti au pus atat de mult accent pe imbracamintea femeilor, si pe infranarea barbatilor cu privirea asupra femeii, sau cu ferirea de a se indulci cu companie feminina. Toate acestea sunt date pentru a nu a da prilej de cadere in pacat.
Si, a nu ispiti si a nu pofti, sunt obligatiile barbatului si ale femeii deopotriva. Insa datorita inclinarilor specifice barbatului si femeii, iata ca se pune accentul pentru fiecare in parte potrivit circumstantelor in care se afla. Astfel, femeia sa se ingrijeasca cu precadere sa nu ispiteasca, iar barbatul in mod special sa nu pofteasca.
Aproape niciodata nu a fost doar femeia vinovata de ispitire caci mai mereu, in spatele unei femei care ispiteste, se afla un tata vinovat ce nu i-a dat la timp educatia bunei-cuviinte, precum nici barbatul singur nu este adesea vinovat in a pofti, caci mai mereu in spatele unui barbat care pofteste, s-a aflat o mama vinovata ca nu l-a invatat infranarea, ca i-a tolerat desfranarile, ba chiar i le-a si incurajat. Pentru ispitirea fiicelor si poftirea fiilor parintii au sa dea seama la judecata, iar din pacate multi se vor afla atunci fara raspuns. Cine va fi parinte, sa ia aminte.
Iata fratilor, cum femeia care ispiteste se face vinovata de decaderea sa proprie si caderea in adulter a barbatului, precum si barbatul se face vinovat prin poftire de propria sa cadere si de decaderea femeii ca om, fie numai si in gandul acestuia.
Doar atunci cand femeia va invata sa nu mai ispiteasca iar barbatul va invata sa nu mai pofteasca, vom invata sa fim in sfarsit firesti, vom fi in sfarsit precum pruncii, nemaismintindu-ne unii de altii. Doar asa vom alunga desfranarea din sanul familiei, si tot noianul de necazuri pe care le aduce odata cu placerea sa amagitoare. Asadar, sa invatam sa fim si unii si altii precum pruncii caci "[Nu stiti, oare, ca nedreptii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu? Nu va amagiti:] Nici desfranatii, nici inchinatorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii [cei care practica masturbarea sau se feresc ca sa nu faca copii], nici sodomitii [homosexualii si cei care fac perversiuni sexuale (sex anal, sex oral, etc.)], Nici furii, nici lacomii, nici betivii, nici batjocoritorii, nici rapitorii [ucigasii] nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu." ([Sfantul Apostol Pavel -] 1 Corinteni 6:9-10))
FEMEIA IN CARE CRED - Femeia privita prin ochii mei - Femeia Crestina
Dependenta de iubire, pentru ca din iubire se hraneste, prin iubire respira. Iubirea este Crezul ei. Tresare cand aude cuvinte precum: viata, dragoste, curatie, familie, dor...
Bucuriile ei sunt in cele simple: in copii, natura, cantec, animale...Iubeste lumina si frumosul. Nu rade niciodata indraznet, ea numai zambeste. Se poarta cuviincios in tot locul, nu cauta sa iasa in evidenta cu nimic.
Nu doreste sa placa decat barbatului ei;fidelitatea ei nu e de strajuit, o are in sange. Nu cauta sa domine barbatul, ci doreste sa fie dominata pentru ca se supune din iubire. Frumusetea exterioara o asaza pe o treapta secundara caci adevarata frumusete a ei este reflectata in suflet si pe aceasta cauta sa o evidentieze la exterior.
Ideea banului nu ii surade; simte teama ca o falsifica, ca o robeste, teama ca-i ucide Crezul. Nu arata niciodata lacrimi false; mintea ei este in inima, caci cugetul ei si inima, sunt UNA. Asculta adesea glasul inimii, caci el o calauzeste.Prefera pacea in schimbul dreptatii, dar iubeste totdeauna Adevarul. Glasul ei nu este niciodata poruncitor si nici lingusitor; ea vorbeste totdeauna cu sfiala. Iubirea ei acopera cu tacere greseala celuilalt, dar nu uita sa stea de vorba cu cel gresit pentru a-l indrepta. Plange cu cel ce plange, si se bucura impreuna cu cel ce se bucura. Ea sufera in tacere si are intotdeauna un zambet de rezerva.
Iubeste fara sa ceara nimic in schimb; iubeste pana la jertfa de sine.Nadejdea ei se intemeiaza pe credinta si lupta pentru a-si apara valorile. Are puterea sa vindece o inima ranita numai cu un sarut si o imbratisare. Tinde sa-si sporeasca continuu dragostea, caci este guvernata de Legea Dragostei; tinde spre sublim.Traieste puternic orice clipa, caci timpul este o comoara pentru ea. Pe buze ii poti citi intotdeauna un cantec divin iar ochii sunt poarta catre inima ei - locul unde se adaposteste dragostea si adesea lacrimile ei sunt cele prin care poti sa-i zaresti inima. O intalnesti adesea ingandurata, caci privirea-i e departe; cetatea ei statatoare... nu este aici.
Numele ei este Femeie! Este Femeia standard, este Femeia in care cred. Cu cat lupta sa atinga cat mai multe din aceste valori, cu atat se apropie de menirea sacra care i-a fost lasata de catre Dumnezeu.Iar cu cat se indeparteaza de aceste sacralitati, cu atat degenereaza din nobletea, conditia de femeie, isi pierde din feminitate si devine un obiect artificial. Femeia este cea care mentine focul dragostei intr-un camin, este cea care alaturi de barbatpoate face in cadrul familiei ei un adevarat rai pe pamant.
Proorocul Iezechiel vorbea despre vremea in care "preotului ii va lipsi cunostinta legii si batranului sfatul" (Iezechiel 7:26) Formularea este actuala - in zilele noastre exista din ce in ce mai multi clerici modernisti, carora le lipseste cunostinta Legii, a predaniei Sfintilor Parinti, si din ce in ce mai multi batrani, formatori de opinie, filosofi si chiar teologi care dau sfaturi gresite.
Revenind la problema imputinarii batranilor care pot da sfaturi de valoare, e necesar sa intelegem ca in vremea de astazi cautarea unui duhovnic potrivit, a unor nasi potriviti pentru cununie, a unor prieteni seriosi sau a unor persoane de incredere care sa poata da indrumari potrivite, este tot un fel de cruce. Iar cei care culeg raspunsuri la repezeala, fara discernamant, de la oameni nepotriviti, din presa scrisa sau de la televizor, doar pentru ca aceste raspunsuri le sunt pe plac, vor culege roadele amare ale superficialitatii lor, tocmai otravindu-se cu sfaturile nepotrivite...
Sfaturi din Biblie cu Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus Christos (Hristos)
"Porunca noua dau voua: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul. Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 13:34, 35)
"Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal Meu decat prin Mine." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 14:6)
"Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu. Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai. Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 15:12-14)
"Va rataciti nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Matei - Matei 22:29) "Cercetati Scripturile, ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica. Si acelea sunt care marturisesc despre Mine." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Ioan - Ioan 5:39)
"Fiti, dar, voi desavarsiti, precum Tatal vostru Cel ceresc desavarsit este." Iisus Hristos (Sfanta Evanghelie dupa Matei - Matei 5, 48)