Onorand Creatia lui Dumnezeu - CRESTINISM SI VEGETARIANISM - Honoring God's Creation - CHRISTIANITY AND VEGETARIANISM Imprimare
Familie si educatie - Educatie
Scris de Administrator   
Duminică, 12 August 2012
Vizualizări: 13412
Acest articol a fost extras din brosura "Honoring God's Creation" tradusa in limba romana de SVR pentru Asociatia Crestinilor Vegetarieni. Pe situl lor se poate gasi brosura completa in limba romana.

Asociatia crestinilor vegetarieni
(Christian Vegetarian Association) este o comunitate crestina internationala si interconfesionala care este convinsa ca o dieta vegetariana este benefica sanatatii oamenilor, mediului inconjurator, celor saraci si infometati precum si animalelor.
Credem ca Duhul Sfant ne inspira sa traim in conformitate cu cele mai adanci valori bazate pe credinta - "chemarea" noastra.

Credem ca tuturor crestinilor le pasa, uneori profund, de foametea mondiala, binele celorlalti, mediul inconjurator, si animale. Deoarece o dieta bazata pe plante ne ajuta sa ne adresam acestor probleme, o vedem ca o oportunitate sa onoram pe Dumnezeu.

De ce vegetarianismul inseamna buna administrare?

Foametea mondiala

Iisus a predicat: "Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat...ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie mi le-ati facut" (Matei 25:35,40).
[ "Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit;
Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine.
Atunci dreptii Ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ţi-am dat sa bei?
Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat?
Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine?
Iar Imparatul [Iisus Hristos], raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut." (Domnul si Dumnezeul nostru, Creatorul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos - Matei 25: 35 - 40) ]

In timp ce zeci de milioane de oameni mor anual din cauza infometarii sau bolilor cauzate de aceasta si aproape un miliard sufera de malnutritie, 37% din granele recoltate la nivel mondial sunt date ca hrana animalelor crescute pentru carne, iar in SUA cifra se ridica la 66%.
Conversia granelor in carne iroseste 90% din proteinele lor, 96% din calorii si toate fibrele. Deoarece in general sunt consumate mult mai multe grane pentru a hrani pe cineva cu carne, la nivel mondial consumul de carne mareste cererea pentru grane.

Cand cererea creste, costurile cresc, iar pentru cei saraci devine din ce in ce mai greu sa-si permita mancare de orice fel.

Sanatatea ta

Apostolul Pavel a scris ca trupurile noastre sunt templul Duhului Sfant (1Cor 6:19), insemnand ca ar trebui sa avem grija de trupurile noastre ca daruri de la Dumnezeu.
["Sau nu stiti ca trupul vostru este templu al Duhului Sfant care este in voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si ca voi nu sunteti ai vostri?" (Sfantul Apostol Pavel, numit: Gura lui Hristos, Apostolul Neamurilor si Vasul Meu ales de catre Domnul Iisus Hristos - 1 Corinteni 6:19)]

Conform unei analize cuprinzatoare a Asociatiei Americane pentru Dieta (American Dietetic Association - ADA) a literaturii de specialitate, vegetarianismul e asociat cu un risc scazut pentru obezitate, boli cardio-vasculare, presiune ridicata a sangelui, diabet, cancer de colon, plamani si boli de rinichi.
In contrast cu dieta Mediteraneana predominanta in plante, pe care Iisus o avea, dietele Occidentale moderne (incarcate cu produse animale) pun viata oamenilor in risc.

Spre exemplu, pesticidele si dioxinele, concentrate in grasimea animala, sunt consumate de cei care mananca carne si maresc riscul de cancer. Oamenii care mananca mult peste au deseori un nivel crescut de mercur in sange. Deoarece animalele de la ferme sunt hranite cu scopul de a creste repede, fara a li se oferi sansa de a face miscare, carnea lor este in general plina de grasimi saturate, care ridica nivelul colesterolului consumatorilor si implicit riscul de boli de inima.

In multe tari, animalelor de la ferme le sunt deseori administrati hormoni pentru a stimula dezvoltarea excesiva a muschilor - procedura ce dauneaza sanatatii umane si provoaca infirmitati dureroase animalelor. Folosirea antibioticelor pentru prevenirea infectiilor printre animalele inghesuite si stresate favorizeaza rezistenta la bacterii. Mai mult, operatiunile rapide din macelarii expun carnea la contaminarea cu bacterii.

In 1999, Centrul de Controlare si Prevenire a Bolilor din SUA a estimat ca mancarea infestata imbolnaveste circa 76 de milioane de americani anual si omoara cam 5000. Un an mai tarziu, a descoperit ca 86% din mancarea infestata consumata e de origine animala. Carnea gatita poate ucide bacteriile, dar genereaza amine heterociclice, cauzatoare de cancer.

Pamantul

In Geneza 2:15 (Facerea 2:15), Dumnezeu l-a instruit pe Adam sa lucreze si sa pazeasca Gradina Edenului, iar prin analogie putem considera grija pentru Creatia Domnului ca sarcina noastra sacra.
[ "Si a luat Domnul Dumnezeu pe omul pe care-l facuse si l-a pus in gradina cea din Eden, ca s-o lucreze si s-o pazeasca." (Facerea (Geneza) 2:15) ]

Un consumator obisnuit de carne foloseste pana de 14 ori mai multa apa si de 20 de ori mai multa energie decat un vegetarian. Intr-adevar, folosirea curenta de pamant, apa si energie nu este sustenibila, epuizarea resurselor ameninta sa provoace mari lipsuri omenirii in acest secol.

Deja, la nivel mondial, 40% din terenurile folosite in agricultura sunt serios degradate.

Protectia animalelor

Iisus a spus ca Dumnezeu hraneste pasarile cerului (Matei 6:26) si nu uita de vrabii (Luca 12:6).

Scrierile evreiesti interzic omorarea inumana sau cruzimea asupra animalelor de povara (Exod. 23:5; Deut 22:6-7, 25:4).

Totusi, in Statele Unite, realmente toata mancarea de provenienta animala este obtinuta in ferme zootehnice intensive.
Aproape zece miliarde de animale care traiesc pe uscat sunt ucise in fiecare an, peste un milion la fiecare ora, iar numarul animalelor acvatice omorate pentru hrana este mult mai mare. Aceste animale sufera din cauza inghesuielii stresante, a mediului steril ce le impiedica pornirile instinctuale, amputarilor fara anestezie (taierea ciocului, a coarnelor, a cozii, castrare) si a altor proceduri dureroase (Dr. Bernard Rollin, Farm Animal Welfare).

In mod obisnuit, taierea implica teroare si de multe ori durere sfasietoare (Gail Eisnitz, Slaughterhouse [Abatorul, macelaria]).

Ilustrand cruzimea din industrie, animalele prea bolnave pentru a merge sunt mai degraba tarate intr-un mod foarte dureros spre a fi taiate decat sa fie eutanasiate. Tipic pentru atitudinea din aceasta industrie, John Byrnes a scris: "Uita ca porcul e un animal. Trateaza-l ca pe o masina din fabrica" (Hog Farm Management).

De asemenea, vanatul si pescuitul implica cruzime. Pestele sufera cand este prins cu carligul unditei sau cand moare prins in plasa, iar animalele vanate mor deseori incet din cauza infirmitatii provocate de rani.

Sustine Biblia vegetarianismul?

Biblia zugraveste vegetarianismul drept idealul lui Dumnezeu, iar dieta [vegetariana, din plante alimentare] se conformeaza principiului central al Bibliei de bun administrator sau pastor.

In Eden, Dumnezeu a considerat totul "foarte bun" imediat dupa ce a dat oamenilor si animalelor o dieta vegetariana (Gen 1:29-31).
Mai multe profetii, cum ar fi Isaia 11:6-9 prevad o intoarcere la aceasta lume vegetariana, in care lupul, mielul, leul, vaca, ursul, sarpele si copiii traiesc in pace.

Crestinii vegetarieni considera ca ar trebui sa nazuim catre lumea armonioasa din viziunea lui Isaia - sa incercam sa traim in concordanta cu rugaciunea pe care Iisus ne-a invatat-o: "precum in cer asa si pe pamant" (Mat 6:10)

Nu a pus Dumnezeu animalele pe pamant spre folosul nostru?

"Stapanirea" lui Adam asupra animalelor (Gen 1:26,28) credem ca exprima o administrare sacra deoarece Dumnezeu a dat imediat dupa aceea omului o dieta vegetariana (Gen 1:29-30) intr-o lume pe care a considerat-o "foarte buna" (1:31).

Creati in imaginea dragostei lui Dumnezeu (1 Ioan 4:4), sunt chemati a fi ingrijitori ai creatiei Domnului, nu tirani peste creatia Sa. Geneza 2:18-19 (Facerea 2:18-19) indica ca Dumnezeu a facut animalele ca ajutoare si companie pentru Adam: Adam a pus nume animalelor, ceea ce credem ca arata preocupare si prietenie. Nu punem nume animalelor pe care le mancam.

Dumnezeu a inzestrat porcii, vitele, oile si toate animalele cu dorinte si nevoi proprii, ce pot fi observate atunci cand li se da libertatea de a se bucura de viata.

Spre exemplu, porcii sunt curiosi, sociabili si mai inteligenti decat pisicile si cainii. Porcii pot chiar sa joace unele jocuri video mai bine decat maimutele.
La fel, gainile se bucura de compania unei alteia si le place sa se joace, sa faca baie in praf si sa caute mancare.

Iisus si-a comparat iubirea pentru noi cu dragostea unei gaini pentru puii ei (Luca 13:34).

De ce i-a permis Dumnezeu lui Noe sa manance carne? (Gen 9:2-4)

Toate plantele au fost distruse de Potop, lasandu-i lui Noe putine optiuni.

Important, acest pasaj nu ne porunceste sa mancam carne si nici nu spune ca idealul lui Dumnezeu este sa consumam carne. Probabil, hranitul cu carne a fost o concesie. Intr-adevar, violenta si degradarea omenirii au adus Potopul (Gen 6:5,13).

In vremurile biblice ca si acum, oamenii sunt incurajati sa traiasca conform idealului lui Dumnezeu. Iisus a spus: "Voi fiti, deci, desavarsiti, dupa cum si Tatal vostru cel ceresc este desavarsit" (Matei 5:48; cf. Ioan 14:12).

Ii pasa lui Dumnezeu de animale?

In Proverbe 12:10 ni se spune: "Cel neprihanit se indura de vite, dar inima celui rau este fara mila", iar Psalmi 145:9 ne aminteste ca "Domnul este bun fata de toti, si indurarile Lui se intind peste toate lucrarile Lui."

Biblia ne relateaza in repetate randuri grija Domnului pentru animale (Mat. 10:29, 12:11-12, 18:12-14) si interzice cruzimea (Deut 22:10, 25:4). Foarte important, dupa Potop, Dumnezeu a facut un legamant, mentionat de 5 ori, atat cu animalele cat si cu oamenii.

Toate fiintele participa la odihna Sabatului (Exod. 20:10, Deut. 5:14).

Biblia descrie animalele aducandu-i slava Domnului (Ps. 148:7-10, 150:6), fiind prezente in eternitate (Isaia 65:25; Apoc. 5:13), si afirma ca Dumnezeu pastreaza animalele (Ps. 36:6, Efes. 1:10, Col. 1:20).

Animalele si oamenii il cauta pe Dumnezeu pentru subzistenta (Ps. 104:27-31, 147:9, Mat. 6:26, Luca 12:6) si pentru mantuire (Ioan 3:7-9; Rom. 8:18-23).

Pune vegetarianismul pe picior de egalitate viata umana si cea animala?

Vegetarianismul pur si simplu reflecta respect pentru Creatie - de dieta beneficiind oamenii, animalele si mediul inconjurator.

Iisus a spus: "Nu se vand oare cinci vrabii cu doi bani? Totusi, nici una din ele nu este uitata inaintea lui Dumnezeu... Deci sa nu va temeti: voi sunteti mai de pret decat multe vrabii" (Luca 12:6-7). Acest pasaj ne spune ca desi Dumnezeu pretuieste mai mult oamenii decat animalele, ramane preocupat pentru toata creatia.

Intr-adevar, legamantul lui Dumnezeu din Geneza 9 (Facerea 9), in toate cele 5 aspecte, se face cu toate fiintele vii, nu doar la oameni.

Cum ramane cu sacrificarea animalelor?

Biblia relateaza ca Dumnezeu a acceptat sacrificiile animale. Totusi, mai multi profeti au obiectat mai tarziu asupra sacrificiilor, subliniind ca Dumnezeu prefera dreptatea.

Sacrificiile animale nu sunt nici necesare si nici macar dorite in ziua de astazi, din cel putin doua motive.
Primul, Pavel incurajeaza sacrificiul de sine, scriind: "aduceti trupurile voastre ca o jertfa vie, Sfanta, placuta lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastra o slujba duhovniceasca" (Rom. 12:1).
Al doilea, interpretarea traditionala a mortii lui Iisus afirma, ca datorita Lui, sacrificiile animale nu mai sunt necesare. Crestinii, fiind fiinte noi in Hristos, il urmeaza pe acesta alegand dragostea fata de toata Creatia.

Intr-adevar, Iisus l-a citat pe Hosea (Osea) (6:6) de doua ori, spunand: "Mila voiesc, iar nu jertfe" (Mat. 9:13, 12:7).

Dar Iisus nu a mancat carne?

Credem ca modul cum sunt tratate astazi animalele este o batjocura la adresa dragostei lui Dumnezeu pentru ele.

Indiferent ce a mancat Iisus, dieta sa de acum 2000 de ani intr-o comunitate mediteraneana de pescari nu mandateaza ce ar trebui crestinii sa manance astazi.
In mod similar, ceea ce Iisus a purtat nu dicteaza cum ar trebui sa ne imbracam astazi.

Suntem binecuvantati cu o gama larga de alimente vegetale usor de pregatit, sanatoase si gustoase, aproape ca in Eden.

Dar in F.A. (Faptele Apostolilor) 10:28, 11:7 lui Petru i se spune "taie si mananca" toate fiintele?

Citind mai departe, descoperim ca pasajul nu este un indemn literal la consumul de carne. Petru, meditand la semnificatia acestei viziuni, a concluzionat ca trebuie sa predice Evanghelia Neamurilor (Fapte 10:28, 11:18).

Indiferent de cum este interpretat acest pasaj, el nu ne recomanda sa mancam carne in zilele noastre.

Dar nu ni se spune in 1 Timotei 4:4 ca "orice faptura a lui Dumnezeu este buna"?

Acum aproape 2000 de ani, Pavel a scuzat hranitul cu orice, daca este primit "cu multumiri" (de vazut si 1 Cor. 10:25).

Totusi, agricultura animaliera moderna e o creatie a omului si este daunatoare oamenilor, animalelor si pamantului.

In timp ce ar trebui sa-i multumim Domnului pentru capacitatea noastra de a ne bucura de mancare, am putea sa-i multumim si pentru optiunile vegetariene gustoase.
Intr-adevar, multi crestini vegetarieni considera fiecare masa ca o aducere aminte prin rugaciune a harului si bunatatii Domnului.
Fiecare masa vegetariana le aminteste de profetia lui Isaia conform careia toata Creatia va trai in armonie la sfarsitul veacurilor ca in Eden.

Sunt vegetarienii "slabi in credinta" (Rom. 14:1)?

Pavel a scris romanilor ca "altul, care este slab, nu mananca decat verdeturi" (14:2).

La vremea respectiva, evreii nu aveau voie in Roma, iar un macelar cuser ar fi fost arestat. Neputand sa obtina carne cuser (carnea cuser era pregatita dupa un ritual conform prescriptiilor religiei mozaice, la evrei), multi evrei s-au abtinut de tot de la carne, de teama ca acea carne ar fi fost oferita unui zeu pagan.

Pavel a sustinut ca a consuma carne, chiar oferita idolilor, nu era o preocupare spirituala, lucru pe care cei "slabi in credinta" nu l-au priceput.

Pavel a spus ca cei care consuma carne nu trebuie sa ii condamne pe cei care se abtin, si viceversa (14:3), dar aceasta nu face consumul de carne neutru din punct de vedere etic.
Deoarece aceasta dieta provoaca suferinta care nu este necesara, crestinii vegetarieni sugereaza ca a manca carne [ si lapte, derivate din lapte, oua ] nu e o alegere milostiva.


Este un pacat sa consumi carne?

Din punct de vedere biblic, consumul de carne nu este in sine un pacat. De-a lungul istoriei unii oameni au avut nevoie de carne pentru alimentatie.

Totusi, Biblia ne incurajeaza sa urmam calea dragostei si compasiunii pure a lui Iisus. Iacov a marturisit aceasta cand a scris: "Deci, cine stie sa faca bine si nu face, savarseste un pacat!" (Iacov 4:17).

Au fost multi crestini vegetarieni?

Multi dintre primii crestini au fost vegetarieni, incluzand Parintii desertului. De atunci ordinul trapist, benedictin, cartuzian au incurajat vegetarianismul, precum si Adventistii de Ziua a Saptea. In secolul al XIX-lea, membrii sectei Crestinii dupa Biblie au stabilit primele grupuri vegetariene in Anglia si Statele Unite.

Sfintii Vasile cel Mare, Ioan Gura de Aur, Tertulian (Quintus Septimius Florens, cunoscut drept Tertulian din Cartagina, este unul dintre primii autori de literatura crestina in limba latina), Origen (Origene - teolog crestin si unul din cei mai reputati Sfinti Parinti ai Bisericii), Clement Alexandrinul (Titus Flavius Clemens cunoscut drept Clement Alexandrinul, propovaduitorul pedagogiei divine, reprezinta alaturi de Origen unul dintre cei mai de seama reprezentanti timpurii ai Scolii crestine din Alexandria), John Wesley (fondatorul Bisericii Metodiste), Ellen G. White (una dintre fondatorii Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea), cofondatorii Armatei Salvarii William si Catherine Booth, Leo Tolstoy si castigatorul premiului Nobel Dr. Albert Schweitzer au fost crestini care au devenit vegetarieni, dupa cum este si muzicianul Moby.

Nu asigura legile protectia animalelor de la ferme?

In unele tari, inclusiv SUA, procedurile standard de la ferme sunt omise in mod special din toata legislatia pentru protectia animalelor indiferent de durerea si suferinta pe care le provoaca.

Obiceiuri precum mutilarile corporale facute unui caine sau unei pisici ar fi considerate o crima grava (in unele tari se pedepseste cu inchisoare de peste un an), insa sunt perfect legale in cazul porcilor sau gainilor.
Cat despre macelarii, legile despre sacrificarea "umana" a animalelor sunt slabe si prost implementate pentru porci, vite si oi, iar cele privind pasarile lipsesc complet.

Noi sustinem eforturile pentru imbunatatirea conditiilor de la ferme, dar din multe motive, inclusiv de a nu-i plati pe ceilalti sa faca lucruri pe care noi nu le-am face, ne vedem siliti a fi vegetarieni.

Ce s-ar intampla cu cei al caror trai depinde de zootehnie?

Tranzitia la o lume vegetariana, daca se va intampla, va decurge destul de incet astfel incat putini vor fi afectati, iar acestia isi vor lua un alt loc de munca.

Deoarece animalele se mananca unele pe altele,
de ce este gresit ca oamenii sa manance animale?

Crestinii nu sunt chemati sa urmeze legea junglei (unde "cel mai puternic face legea"), ci sa il urmeze pe Hristos - sa fie plini de compasiune, mila si respect pentru creatia Domnului.

Sunt oamenii pradatori din fire, deci carnivori?

Oamenii pot digera carne si este foarte probabil ca si stramosii nostri sa fi consumat cantitati mici de carne, dar anatomia noastra e mult mai asemanatoare cu a animalelor care au o dieta bazata pe plante.
Spre exemplu colonul nostru e lung si complex (nu simplu si scurt ca la carnivore), intestinele noastre sunt de 10-11 ori mai lungi decat corpurile noastre (nu 3-6 ori), saliva noastra contine enzime digestive (spre deosebire de carnivore), iar dantura noastra e asemanatoare ierbivorelor - de exemplu, caninii sunt scurti si neascutiti (nu lungi, ascutiti si curbati).
Milioanele de vegetarieni sanatosi (care tind sa traiasca mai mult decat nevegetarienii) demonstreaza ca nu e necesar sau nici macar de dorit sa mancam carne.

Cum petrec sarbatorile crestinii vegetarieni?

Vegetarienii petrec sarbatorile din plin si cu bucurie fara sa consume animale. Numeroase carti de gatit ofera mese vegetariene gustoase, de la simple si usoare la complexe si elegante.

Dar daca eu nu consider vegetarianismul o prioritate?

A adopta o dieta sanatoasa vegetariana cere putin timp in plus sau angajament si poate spori sentimentul de bunastare. Oricine poate alege aceasta dieta continuand sa faca ceea ce facea inainte.

Ce pot sa fac eu?

Daca alegeti o dieta bazata pe plante, veti ajuta in mod semnificativ oamenii, animalele si mediul inconjurator, reducand saracia si suferinta mondiala. Crestinii sunt chemati sa fie credinciosi, ceea ce include trairea in acord cu valorile noastre cele mai de pret inspirate de Duhul Sfant. Credinciosia include impartasirea fratilor crestini, intr-un mod plin de dragoste si compasiune, ca mancarea non-animala promoveaza o buna administrare a creatiei lui Dumnezeu si este gustoasa, convenabila si nutritiva.


Sursa:
- Societatea Vegetarienilor din Romania (SVR) - versiunea pe scurt in romana: http://www.svr.ro/de-ce-vegetarian/din-motive-religioase.html

- Asociatia Crestinilor Vegetarieni (The Christian Vegetarian Association - CVA) - versiunea pe scurt in romana: http://www.all-creatures.org/cva/hgc_romanian.html

- The Christian Vegetarian Association (CVA) - versiunea completa in engleza si cu informatii despre alimentatia vegetariana, retete vegetariene, recomandari carti: http://www.all-creatures.org/cva/honoring.htm


Informatii despre care e bine sa stii:

Iisus Hristos a fost Vegan?

Was Jesus Christ a Vegan?



Iisus Hristos a fost Vegan?

Was Jesus Christ a Vegan? - Youtube


Vegan - Veganul este o persoana vegetariana 100%, dar care pe langa alimentatia vegetariana nu foloseste nici un produs facut din animale, sau care sa aibe ingrediente din animale (produse din piele si blana - haine, pantofi, cizme, curele, genti, etc.; cosmetice sau produse farmaceutice care au fost testate pe animale, etc.). Persoana care a ales stilul de viata vegan a ales acest stil de viata din iubire pentru toti oamenii, toate animalele si toata natura.


Cateva extrase din prezentarea video "Iisus Hristos a fost Vegan? - Was Jesus Christ a Vegan?":

In Gods initial and ideal world, represented in the book of Genesis by the Garden of Eden, there was no suffering, no exploitation, and no violence at all.

God said, See, I have given you every plant yielding seed that is upon the face of all the earth, and every tree with seed in its fruit; you shall have them for food.
And to every beast of the earth, and to every bird of the air, and to everything that creeps on the earth, everything that has the breath of life, I have given every green plant for food. And it was so.
God saw everything that he had made, and indeed, it was very good.
Genesis 1:29-31

The consumption of animal flesh was unknown up until the great flood. But since the great flood, we have had the fibers and the stinking fluids of animal flesh stuffed into our mouths...
Jesus, the Christ, who appeared when the time was fulfilled, again joined the end to the beginning, so that we are now no longer allowed to eat animal flesh.
Hieronymus (331-420)


Peter
I live on bread and olives, to which I only seldom add a vegetable.
Clementine Homilies XII, 6; rec. VII, 6
(Adversus Jovinanum 1:30)

Matthew
Matthew lived on seed, the fruit of trees and vegetables without meat.
Clemens of Alexandria,
Paidagogos II, 1:16

John
John never ate meat.
Church historian Hegesipp according to Eusebius,
History of the Church II 2:3

Jacob
Jacob, the brother of the Lord (Jesus Christ), lived on seeds and plants and touched neither meat nor wine.
Epistulae ad Faustum XXII, 3

In the earthly paradise, there was no wine, no one sacrificed animals and no one ate meat.

As long as one lives frugally the luck of the house will increase; the animals will be safe; no blood will be shed, and no animal will be killed.
The cooks knife will be useless; the table will only be set with fruits which nature offers to us, and one will be satisfied with that.
From the epistles of Basilius the Great (329-379)

Jesus' message is about love and compassion, but there is nothing loving or compassionate at factory farms and slaughterhouses, where billions of animals endure miserable lives and die violent deaths.

If Jesus lived in our culture of violence, he would do everything he could to confront the structures of death and call for a new culture of peace and life.

Hosea: "I desire mercy and not sacrifice."


Iisus Hristos a fost Vegetarian ~ TREBUIE VAZUT!

Jesus was a Vegetarian ~ MUST SEE!


Iisus Hristos a fost Vegetarian ~ TREBUIE VAZUT!

Jesus was a Vegetarian ~ MUST SEE! - Youtube

Mai multe detalii la:
- http://www.JesusVeg.com

Vegetarieni Faimosi Filozofi si Oameni Religiosi

Famous Vegetarian Philosopers and Religious People


Vegetarieni Faimosi Filozofi si Oameni Religiosi

Famous Vegetarian Philosopers and Religious People - Youtube


Cateva extrase din inregistrarea video de mai sus:

"The assumption that animals are without rights and the illusion that our treatment of them has no moral signifiance is a positively outrageous example of Western crudity and barbarity.
Universal compassion is the only guarantee of morality." - Arthur Schopenhauer - Philosopher (A fost un filozof german, cunoscut - mai ales - prin teoria sa asupra primatului "vointei" in sfera reprezentarii lumii si in comportamentul uman.)

"The love for all living creatures is the most noble attribute of man. We have seen that the seses and intuitions, the various emotions and faculties, such as love, memoru, attention and curiosity, imitation, reason, etc...of which man boasts, may be found in an incipient and even some times a well-developed condition, in the lower animals." - Charles Darwin (Fondatorul teoriei referitoare la evolutia speciilor de plante si animale - teoria evolutionista.)

"A vegetarian is a person who won't eat anithing that have children." - Confucius (Sau Kong Fu Zi, a fost un filozof chinez care a influentat decisiv gandirea asiatica.)

"Vegetables, fruits, and grains should compose our diet. Not an ounce of flesh meat should enter our stomachs. The eating of flesh is unnatural. We are to return to God's original purpose in the creation of man. The moral evils of a flesh diet are not less marked than are the physical ills. Flesh food is injurious to health, and whatever affects the body has a corresponding effect on the mind and the soul...
Think of the cruelty to animals meat-eating involves, and its effect on those whoinflict and those who behold it. How it destroys the tenderness with which we should regard those creatures of God!" - Ellen G. White (a fost o autoare prolifica crestina si unul dintre pionierii americani a carui slujire a fost cu un rol esential in miscarea sabatista adventista de ziua a saptea care a dus la aparitia Bisericii de Ziua a Saptea Adventiste)

"We can judge the heart of a man by his treatment of animals." - Immanuel Kant (Filozof german, unul din cei mai mari ganditori din perioada iluminismului in Germania. Kant este socotit unul din cei mai mari filozofi din istoria culturii apusene. Prin fundamentarea idealismului critic, a exercitat o enorma influenta asupra dezvoltarii filozofiei in timpurile moderne. In special Fichte, Schelling si Hegel si-au dezvoltat sistemele filozofice pornind de la mostenirea lui Kant. Cei mai multi scriitori si artisti din vremea lui au fost influentati de ideile sale in domeniul esteticii, operele lui Goethe, Schiller sau Kleist neputand fi intelese fara referinta la conceptiile filozofice ale lui Kant.)

"The indifference of children towards meat is one proof that the taste for meat is unnatural; their preference is for vegetable foods, such as milk, pastry, fruit, etc.
Beware of changing this natural taste and making children flesh-eaters, if not for their health's sake, for the sake of their character...for however one tries to explain the practice, it is certain that great meat-eaters are ussualy more cruel and ferocious that other men. This has been recognised at all times and in all places.
The English are noted for their cruelty while the Gaures are the gentlest of men...all savages are cruel, and it is not their customs that tend in this direction; their cruelty is the result of their food. Thry go to war as to the chase, and treat men as they would treat bears." - Jean Jacques Rousseau (A fost un filozof francez de origine geneveza, scriitor si compozitor, unul dintre cei mai ilustri ganditori ai Iluminismului. A influentat hotarator, alaturi de Voltaire si Diderot, spiritul revoluționar, principiile de drept si constiinta sociala a epocii; ideile lui se regasesc masiv in schimbarile promovate de Revolutia franceza din 1789.)

"As long as man continues to be the ruthless destroyer of lower living beings he will never know health or peace.
For as long as men massacre animals, they will kill each other. Indeed, he who sows the seed of murder and pain cannot reap joy and love." - Pythagoras (A fost un filozof si matematician grec, originar din insula Samos, intemeietorul pitagorismului, care punea la baza intregii realitati teoria numerelor si a armoniei. (...) Traditia ii atribuie descoperirea teoremei geometrice si a tablei de inmultire, care ii poarta numele. Ideile si descoperirile lui nu pot fi deosebite cu certitudine de cele ale discipolilor apropiati.)

"Thou Shalt Not Kill, for life is given to all by God, and that wich God has given, let not man take away...For I tell you truly, from one mother proceeds all that lives upon the earth.
Theerefore, he who kills, kills his brother...and from him will the earthly mother turn away, and will plunck from him her quickening breasts; and he will be ahunned by her angels and satan will have his dweling in his body...and the flesh of slain beasts in his body will become his own tomb...
For I tell you truly, he who kills, kills himself, and who so eat the flesh of slain beasts, eats of the body of death...For in his blood every drop of their blood turns to poison; in his breath their breath to stink; in his flesh their flesh to boils; in his bones their bones to chalk...in his bowels their bowels to decay; in his eyes their eyes to scales; in his ears their ears to waxy issue.
And their death will became his death" - Jesus Christ (Iisus Hristos)

The person who chose the vegan lifestyle chose this lifestyle of love for all people, all animals and all of nature.
VEGANS DO IT FOR LOVE - GO VEGAN

Persoana care a ales stilul de viata vegan a ales acest stil de viata din iubire pentru toti oamenii, toate animalele si toata natura.
VEGANII O FAC DIN IUBIRE - DEVINO VEGAN


De stiut:

- Sfantul Ioan Botezatorul NU a mancat nici lacuste (a se vedea greseala de traducere din Biblie in inregistrarea video de mai sus in care se arata traducerea gresita de lacusta dar corect spus este ca a mancat niste fructe dulci acrisoare care se asemana numele lor cu numele de lacusta) si nici miere nu a mancat, ci a mancat radacinile unei plante salbatice din pustie pe nume Melagria:

"Melagria era o planta salbatica din pustie, ale carei radacini constituiau hrana principala in vremea retragerilor in pustie. Melagria pare a fi aceeasi cu meli agrion, hrana Sfantului Ioan Botezatorul, tradus, pare-se, gresit cu miere (meli) salbatica (agrion) - nota 84, Vietile pustiniclor Palestinei de Chiril de Schitopolis."

Extrasul de mai sus cu planta vegetala Melagria a fost preluat de pe contul Facebook al parintelui Suciu Petru Marcel:
- Suciu Petru Marcel: https://www.facebook.com/petrumarcel
- Parintele Suciu Petru Marcel: https://www.facebook.com/suciupetrumarcel

Sfantul Prooroc Ioan Botezatorul (Ingerul in trup de om si varul lui Iisus Hristos, vestitorul Mantuitorului Iisus Hristos, lui Mesia) NU a mancat lacuste, asa cum confirma si IPS Teodosie Arhiepiscopul Tomisului - Ierarhul Tomisului - Arhiepiscopia Tomisului (Teodosie Petrescu, nascut Macedon Petrescu) la un post radio Ortodox si parintele Vasile Gavrila (la postul Trinitas TV, postul de televiziune al Patriarhiei Romane, in luna februarie sau martie 2013; moderatorul emisiunii de pe Trinitas TV parintele Cristian Galeriu – nepotul parintelui Constantin Galeriu – a zambit putin, deci a confirmat prin prin zambet si tacere acest adevar cum Sfantul Ioan Botezatorul NU a mancat lacuste, ci a mancat fructe dulci acrisoare [asemanatoare cu niste stafide rosiatice mai mari], deci in acest context este o greseala de traducere din scrierile timpurii ale Bibliei din Greaca si Ebraica).

In inregistrarea video de mai sus "Iisus Hristos a fost Vegan?....Was Jesus Christ a Vegan?..." o sa vededeti traducerile gresite din Biblie comparate cu traducerile timpurii ale Bibliei (din Greaca si Ebraica) si in ce priveste de ce Iisus nu a mancat carne si nici peste ci mancare simpla (vegetariana, vegana), iar la miracolul cu hranirea multimilor, multimile NU au fost hranite cu paine si peste ci au fost hranite cu paine si fructe (painea era facuta dintr-o alga marina a carei nume se asemana cu numele de peste, astfel s-a tradus gresit din textele timpurii ale Bibliei).

Oricare ar fi realitatea, cum noi nu am fost prezenti fizic acolo, Iisus Hristos (Mantuitorul) spune lumii, multimilor ca El a venit nu ca sa le dea mancare lumeasca (paine, vin, etc.) ci a venit sa le dea Painea Vesnica care Paine este El, adica Trupul si Sangele Lui sa-L manance (deci Sfanta Taina a Impartasaniei, painea si vinul care se transforma in chip nevazut, tainic, la Taina Impartasaniei in Trupul si Sangele Domnului, Mantuitorului), deci Hristos a venit sa-i pregateasca pe cei care doresc sa-L urmeze, adica pe crestini (ucenicii, urmasii lui Hristos, Christos), prin fapte de credinta (prin respectarea practica a celor 10 porunci, decalogul si ce spune Dumnezeu in Biblie ca sa ne putem mantui) sa fie mantuiti, astfel ca omul sa traiasca Vesnic dupa Judecata de Apoi in Imparatia lui Dumnezeu unde se traieste cum traiesc Ingerii: fara mancare lumeasca, fara petreceri, bautura, cafea, tigari, etc. fara vorbe lumesti, fara casatorii, fara relatii conjugale, sexuale sau alte contexte lumesti trecatoare si mai ales fara cele neduhovnicesti toate acestea si altele fara de valoare pentru Dumnezeu... cum spunea inteleptul Solomon la un moment dat ca toate cele lumesti sunt: desertaciunea desertaciunilor).



Informatii utile: